+ Reply to Thread
Results 1 to 5 of 5

Funksjon for å finne verdier til bruk i kalkulasjoner

  1. #1
    Eirik Sævareid
    Guest

    Funksjon for å finne verdier til bruk i kalkulasjoner

    Hei,

    Jeg trenger hjelp til å finne en måte å koble/slå opp verdier i en "sheet"
    (konstanter som ligger i en sheet og skal brukes i formler/utregninger)
    basert på hvilken produktkode som er valgt i en annen "sheet".

    Det er ti linjer med konstanter for hver produktkode, med forskjellige
    elementer (alle skal da brukes i utregninger, velges en annen produktkode
    skal ti andre verdier hentes osv.). Produkkode består av to bokstaver og
    seks tall.

    Noen som kan gi meg noen tips om hvordan dette kan gjøres basert på denne
    enkle beskrivelsen ?

    All hjelp mottas med stor takk

    mvh
    Eirik

  2. #2
    NickHK
    Guest

    Re: Funksjon for å finne verdier til bruk i kalkulasjoner

    Eirik,
    Applying some guesswork to your Norwegian, you want to look at
    VLOOKUP/HLOOKUP worksheet functions, possibly with OFFSET or INDIRECT also,
    depending on the structure of you data and calculation requirements.
    Assuming you have the product number in A1 that you wish to find information
    about and all your data is in a range named "YourDataRange" e.g.
    {A2}=VLOOKUP(A1,YourDataRange,2,False)

    NickHK

    news:[email protected]...

  3. #3
    Registered User
    04-15-2010
    Location
    Bergen Norge
    MS-Off Ver
    Excel 2007
    Posts
    3

    Thumbs up Hvordan skifte farge på en figur

    Er det mulig å så en figur til å skifte farge etter summen i en annen celle feks. 1 da blir figuren rød. 2 da blir figuren grønn??
    Trenger det med teskje!!!

  4. #4
    Forum Expert
    12-23-2006
    Location
    germany
    MS-Off Ver
    XL2003 / 2007 / 2010
    Posts
    6,326

    Re: Funksjon for å finne verdier til bruk i kalkulasjoner

    Thread moved to Non English Excel forum

  5. #5
    Forum Expert teylyn's Avatar
    10-28-2008
    Location
    New Zealand
    MS-Off Ver
    Excel 365 Insider Fast
    Posts
    11,372

    Re: Funksjon for å finne verdier til bruk i kalkulasjoner

    Veka, this thread is four years old. I don't think the OP will come back to read your post.

    If you have a question, please start your own thread in this forum.

    Takk.

+ Reply to Thread

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1