+ Reply to Thread
Results 1 to 2 of 2

Formeln kopieren ohne Daten / "Abfrage-Konsole" bauen

  1. #1
    Registered User
    Join Date
    05-11-2021
    Location
    Österreich
    MS-Off Ver
    2013
    Posts
    1

    Formeln kopieren ohne Daten / "Abfrage-Konsole" bauen

    Hallo liebe Excel-Freunde!

    Ich habe eine Idee die ich gern umsetzen möchte in Excel jedoch, jedoch steh ich vor einem Problem...

    Sachverhalt: ich bekomme laufend Tabellen "Budget" (Spaltenüberschriften sind immer die gleich) mit 10000 Zeilen und X-Spalten.
    Für jede einzelne Tabelle "Budget" muss ich diverse Abfragen erstellen (Summewenns, Wenn-Dann etc).

    Idee: Ich habe nun bei einer Tabelle "Budget" ein Tabellenblatt erstellt ("Abfrage-Konsole") und sämtliche notwendigen Abfragen und Formeln fertiggestellt.

    Problem: Dieses Tabellenblatt "Abfrage-Konsole" möchte ich nun gern in die nächste Tabelle "Budget" einfügen, sodass die Abfragen und Formeln übernommen werden aber die Ergebnisse aus der neuen Tabelle gezogen werden.

    Vielen Dank für eure Hilfe!

    LG Flokstar

  2. #2
    Forum Guru
    Join Date
    08-28-2014
    Location
    USA
    MS-Off Ver
    Excel 2019
    Posts
    17,535

    Re: Formeln kopieren ohne Daten / "Abfrage-Konsole" bauen

    Translated from German to English:
    ‎Hello dear Excel friends! ‎
    ‎ I have an idea that I would like to implement in Excel, however, I am facing a ‎
    ‎ problem... ‎
    ‎ Facts: I constantly get tables "Budget" (column headings are always the same) with 10000 rows and X-columns. ‎
    ‎ ‎
    ‎ For each table "Budget" I have to create different queries (Sumwenns, If-Then etc). ‎
    ‎ Idea: I have now created a worksheet for a Budget table ("Query Console") and completed all the necessary queries and formulas. ‎
    ‎ ‎
    ‎ Issue: I would like to include this Query Console worksheet in the next Budget table so that the queries and formulas are applied but the results are drawn from the new ‎
    ‎ table. ‎
    ‎ Thank you for your ‎
    ‎ help!
    ‎‎I am not sure how to go about implementing your idea, however if you could upload a sample of your Excel file (instructions are given in the banner at the top of the page) someone may be able to provide some help.
    Translated English to German:
    Ich bin mir nicht sicher, wie Sie Ihre Idee umsetzen sollen, aber wenn Sie ein Beispiel Ihrer Excel-Datei hochladen könnten (Anweisungen finden Sie im Banner oben auf der Seite), kann jemand in der Lage sein, Hilfe zu leisten.

    Let us know if you have any questions.
    Consider taking the time to add to the reputation of everybody that has taken the time to respond to your query.

+ Reply to Thread

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 3
    Last Post: 11-19-2020, 08:30 PM
  2. Replies: 5
    Last Post: 02-05-2019, 12:03 AM
  3. Replies: 2
    Last Post: 07-24-2017, 02:19 AM
  4. [SOLVED] Column X-Ref list - Sheet1 Col A "pages", Col B:FL "Req" to Sheet2 ColA "req", ColB "page"
    By excel-card-pulled in forum Excel Formulas & Functions
    Replies: 10
    Last Post: 04-07-2017, 09:30 AM
  5. Replies: 4
    Last Post: 11-17-2013, 12:05 PM
  6. [SOLVED] How to USE """"" cells count """"" change font color
    By austin123456 in forum Excel Programming / VBA / Macros
    Replies: 7
    Last Post: 10-09-2013, 06:14 AM
  7. Replies: 5
    Last Post: 10-12-2010, 06:46 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1