Beste forumleden!
Allereerst bedankt voor het lezen van mijn vraag, ik loop er zelf nu al langere tijd op vast
Ik ben bezig met het maken van een financieel overzicht.
Dit word een overzicht voor totaal 4 rekeningen, elk weer gegeven op een ander tabblad.
Per tabblad wek ik met een vak "IN" en een vak "UIT", staande voor inkomsten en uitgave
Per vak heb ik de kopjes "Rekening", "Bedrag" en "Omschrijving". (in het uiteindelijke document zullen dit er meer zijn)
Nu is het mijn bedoeling om mogelijk te maken dat als ik onder het kopje "Rekening" middels een dropdown menu (lijst), een andere rekening selecteer, de daarachter ingevulde gegevens ("Bedrag" en "Omschrijving") deels letterlijk en deels aangepast in het "IN" vak van de geselecteerde rekening worden weergegeven. Het bedrag mag daarbij uiteraard letterlijk worden overgenomen enkel de gegevens onder "Rekening" en "Omschrijving" moeten worden aangepast naar dat van de 'verzendende' rekening.
Het geen wat het nu extra moeilijk maakt is dat elke regel in de "In" vakken, gegevens van een willekeurige rekening moet kunnen ontvangen (net waar de rekening geselecteerd is).
Daarbij dienen in het lijstje bij het "IN" vak geen lege regels tussen de ingevulde voor te komen (er na uiteraard wel).
In het document maak ik gebruik van slechts 5 beschikbare regels per "IN" of "UIT" vak en dit wil ik zo houden.
Om het nog net iets lastiger te maken zou ik het graag zonder gebruik van macro, gezien ik hier zelf totaal niet in thuis ben en het fijn zou vinden zelf aanpassingen te kunnen blijven doen.
Om mijn vraag te verduidelijken het ik een document toegevoegd met de basis waar vanuit ik zou willen werken, en een document zoals de uitwerking zou moeten zijn (nu dus handmatig ingevuld )
Bij voorbaat dank aan ieder die mij wil (proberen te) helpen. Het zou een opluchting zijn als dit opgelost zou kunnen worden!!
Maarten
voorbeeld Basis.xlsx
voorbeeld gewenste uitwerking.xlsx
Bookmarks